Союз українок -
організатор конкурсу
Висловлюємо вдячність Ростиславі Федак, Вірі Кліш, Наталії Даниленко, Мотрі-Марії Мілянич та Вірі Мединській за допомогу у створенні сайту.
В першу чергу розвиток особистості залежить від генів і починається він саме з батьківського виховання. З часом коли дитина починає пізнавати світ і дорослішати, сюди включається соціальний фактор а також засоби масової інформації, реклама тощо.
Дітьми дуже легко маніпулювати, треба просто придумати щось в красивій упаковці і готово! Масовий успіх серед дитячої аудиторії уже гарантований, навіть якщо якість продукту дуже низька. Це не дивно, адже діти не оцінюють розумом, а хапаються за все нове і цікаве, в принципі, так як і деякі дорослі. Дуже часто можна помічати, що прості і звичайні речі розповсюджуються серед дітей та молоді, швидко як вірус. Це і можна назвати формуванням соціальної думки.
Схожа картина виходить у підлітків, молоді та й дорослих людей. Мова, культура, новини, телебачення, інтернет, реклама, громадська думка, рамки поведінки – це те що сильно впливає на особистість, її розвиток. В кінці кінців формується соціальна думка і спосіб поведінки. Наприклад, якщо людина дивиться романтичні фільми про любов, слухає тільки спокійну попсову музику, то вона явно не може бути брутальною, жорсткою і цілеспрямованою особистістю. Тут мається на увазі постійні вподобання, а не так що один раз на рік подивився романтичний фільм, заплакав – значить людина спокійна і врівноважена. Для прикладу: ніхто ж не слухає Брітні Спірс у тренажерному залі, адже щоб сконцентруватися, краще підійде тяжка музика, така як Раммштайн, Металіка, АС-ДС тощо. І кожна музика чи фільм налаштовує на якийсь настрій і дії. Ну а про новини, ТВ, рекламу, засоби масової інформації годі й говорити. Само собою розуміється, що вони формують як конкретну особистість, так і соціум в цілому.
Від однієї звичайної людини мало що залежить, в принципі. Ось вона захоче, щоб в її місті було менше, наприклад, абортів. Одна проста людина може виховувати лише своїх дітей та близьких і крапка. Але подумайте самі, які можливості є в людей, що володіють популярними ЗМІ, чи іншими ресурсами! Лише 20 секунд соціальної реклами в ефірі щодня, і в місті дійсно зменшиться кількість абортів, якщо вже про це йде мова. А якщо замість романтичних фільмів крутити бойовики, то це буде виховувати мужність і навіть надмірну жорстокість у суспільстві. Але хто в наш час дивиться ті красиві фільми про любов? Сьогодні мало хто вірить в справжні почуття! І причина того лише одна: кругом інші цінності. Знайти вигоду для себе, обдурити, покомандувати, гроші, розважитись – такі принципи присутні у багатьох молодих українців. А про культуру, повагу, доброту, чесність, відповідальність, професійність, як правило часто забувають у нашому суспільстві.
Стаття підготовлена у співпраці з онлайн виданням Mannton, журналом про здоров’я і активний стиль життя за адресою http://mannton.com.ua.